emmythor

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

RUT TJEJ SÖKER D-PONNY ELLER LITEN HÄST!

Av Emmy Thor - 25 juli 2013 14:23

om ni vet någon d ponny elr liten häst, maila mig emmythor@outlook.com #hästarärbäst #snälla mejla!

  


jo, tänkte göra ett inlägg om respekt och säkerhet! 

Hästar är stora djur och därför bör man ha respekt! Men ändå inte rädd! Ja de är mycket o ha koll på, hahaha.. Nä, men jag tycker verkligen att man ska tänka på säkerheten, och inte ba rida runt som en del gör, utan hjälm och väst, och skiter i säkerheten! Hästar är STORA djur och därför farliga. Man kan ha världens snällaste häst, men den kan ändå bli rädd och du ramlar av o slår dig! Ha ALLTID hjälm o väst! iaf hjälm! Jag ramlade sj av o bröt armen, om jag inte hade haft väst hade jag kanske suttit i rullstol!    Så de va tur! Vem vet    

Jag och mina hästar tror på säkerhet! Alltid hjälm! ALDRIG flaxa runt som bebisar o ha ingen kontroll! 

Ändra er!   

//Emmy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Thor - 11 augusti 2013 16:22

ska jag blogga här eller på blogg.se??

Av Emmy Thor - 30 juli 2013 14:12

ggår tbx te gamla bloggen! kom igen gå in o läs, är as tackksam då :)...

Av Emmy Thor - 29 juli 2013 16:21

nä håller på o glida ifrån bloggandet! :( men tror jag går tbx te blogg.se så kolla in min bästa blogg "emmythor.blogg.se" taaackkk! ses vi på liseberg på onsdag? jag ska dit iaf ;) kom gärna! kik: emmytor snapchat: emmythor...

Av Emmy Thor - 25 juli 2013 13:04

 Ja, första inlägget här nurå    Hade tänkt åka ut till Mackan idag. Blir nog de ;)    ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej på 12 år, som just nu har en foderhäst som heter Mackan och ska få en ny snart. Bloggen handlar om hästar, kompisar, familj mm. Läs jättegärna bloggen :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lady Macay (Mackan)

Mackan är en häst på 13 år. Hon har varit travare men jag håller på o omskola henne. Hon är en jätte snäll häst men även mycke busig i ridningen. Hon kan bocka, stegra vid uteritt, och sparka BARA mot hundar. Hon älskar o hoppa även fast hon inte kan helt xd och hon är väldigt het i ridningen. 


Ovido - Quiz & Flashcards